Verslagen Overzicht Bewerken Verwijderen

Dag 7

Locatie :
WebLink voor ritinformatie :
Zoals beloofd krijgen jullie nog een verslag van dag 7.

Nadat Paul, Richard, Stanley en Jaap terug naar huis waren gegaan vertrokken Ton en Jaap om half elf voor een off-road tochtje.
Niet te lang want later die avond moesten ook wij weer terug naar huis.

Omdat het huisje precies op de aanvangsroute lag, konden we gelijk aan de bak.
Niet het eerste stuk van de officiŽle beklimming vanuit Bedoin maar echt direct omhoog het bos in.
Langs de naturistencamping ( niemand in de tuin ) ging het met een laag tempo omhoog.
Bij de eerste splitsing besloten om op gevoel door te rijden.
Nu veranderde de weg van asfalt naar slecht asfalt en nog geen kilometer later reden we onverhard.
Ja ja, jullie lezen het goed, deze bikkels zijn echt off-road de uitdaging aangegaan.
Zand, stenen, aarde en vooral veel grote keien kwamen onder onze sliks terecht.
Omdat wij dachten snel op het asfalt mieten paadje van Richard te komen hadden we namelijk besloten geen banden te wisselen.
Dat hebben we geweten ook. De kans op een lekke band was wel bijzonder groot zo.

Intussen was het nog behoorlijk warm geworden ook. Constant tussen de 25 en 30 graden. Dat baarde ons wel enkele zorgen.
Na een 3 kwartier fietsen stond de mont ventoux steil omhoog aangegeven op zo’n wegwijzer.
Dus wij daar omhoog. Nou dat duurde geen 20 meter en toen konden we lopend verder.
Onderweg opstappen was al een kunst op zich. De keien maakte het bijna onmogelijk omhoog te rijden.
Bij elke trap rolde er wel iets weg. Maar ja, we hadden en nu al een uurtje opzitten en terugrijden was geen optie.
Dus lopen – fietsen – lopen – fietsen.
Het pad was ook behoorlijk smal en leek eigenlijk meer op een wandel route door de bossen.
Toch was het schitterend. Achterom kijkend konden we zien dat we ondanks onze zeer lage snelheid toch behoorlijk hoog waren gekomen.
Twee keer dacht ik waar houd dit op en komen we hieruit totdat er plotseling weer een bordje stond.
Mont Ventoux en een of andere bergkam stonden aangegeven en die bergkam was op 1.9 km in 1 uur en 10 minuten te bereiken.
Jeetje, dat is lang, gaan we dat doen of niet?
Toch maar wel, we moeten door. We konden nu langere stukken fietsen over keien en boomwortels.
Echt behoorlijk lastig om te blijven zitten. Gemiddelde snelheid 4km.
Toen was het tijd voor weer een korte stop. We moesten ons sparen en op deze manier konden we ook lekker genieten van deze onderneming.
Omhoog kijkend zagen we een weg lopen dat ons pad doorkruiste.
Toen we daar opzaten ging het stukken beter. Dit pad bracht ons naar het asfalt pad wat de mannen eerder hadden gereden.
Waar we erop zijn gekomen weten we niet maar na een hele tijd flink stampen kwamen we op een splitsing met fattires stickers.
Wij zijn hier rechts afgeslagen om bij Chalet Reynard te komen. Dat was nog 8 kilometer fietsen met 100 hoogtemeters.
Echt een schitterende route. Eerst langzaam klimmen tot bijna 1600 meter en toen weer langs de ravijnen naar beneden.
Onderweg kwamen we nog wat downhillers tegen. Wat had ik op dat moment graag met hun mee naar beneden gegaan.
Weer een hert gezien. Het ging goed komen zo. We zouden wel wat gaan eten bij de Chalet anders kwam de lunch te laat.
We kwamen precies boven Chalet Reynard uit, even naar beneden en lekker het terras pakken.
Het was erg warm. Enkele rijders kwamen zelfs zonder jasje naar beneden.
Na een stevige Lasagne zijn we afgedaald richting Bedoin. De top lonkte wel maar het was niet meer nodig en bovendien te laat.

Rond 4 uur waren we terug in het huisje. Even een vreugde duik in het zwembad, douchen, auto inladen en we waren klaar.
In het dorp nog een flesje wijn gekocht. Het was er nu wel erg druk en gezellig.
Die kip konden we ook niet laten liggen dus snel nog even opgepeuzeld.
Inspectie van het huisje was ok, (Ja mevrouw, alles is heel gebleven en staat in de vaatwasser )
Even afrekenen en op weg naar huis.
Was een erg leuke week geweest. Nog veel nagepraat in de auto.