Verslagen Overzicht Bewerken Verwijderen

Mountainbike vissen

Locatie : Maassluis
WebLink voor ritinformatie : http://connect.garmin.com/activity/250644173
Zondag 9 december. Wat zullen we nu weer eens gaan doen ?

Ik heb een idee ! We gaan mountainbikevissen !

Maar eerst een stukje fietsen.
De agenda’s van de Bushmen waren een beetje gecrashed, waardoor Bushman 1 en 2 (Jan en Siem) het even niet met elkaar konden vinden dit keer.
Best jammer, want zowel Jan’s en Siem’s On*One Singlespeeds waren net rijklaar.
Daar moet dan snel een andere keer maar eens een testrit mee gedaan worden, misschien volgende week wel naar de mtb toerrit in Oosterhout dan maar ?

Van Bushman 3 had ik ook niks gehoord, en Bushman 4 deelde gisteravond nog mee dat het kloteweer zou zijn zondag, dus die ging ook niet fietsen. Nou is voor hem de gradatie van “kloteweer” al gehaald als de temperatuur onder de 20 graden boven nul is en het in Engeland regent, dus voegde ik me vanochtend maar in mijn uppie bij de mix van Fat Tires en rijders van “de Coureur” om een beruchte vossejacht mee te rijden. Leuk dat je als totale vreemdeling gewoon mee mag, dus dat is wel gaaf.

Na een korte uitleg van de directie gingen we op pad, rustig aan warm draaien naar Vlaardingen Oost (hier begon de vossejacht pas echt). Neem dat “rustig warmdraaien” maar niet te serieus, want het gas ging er natuurlijk gelijk al vol op.
In Vlaardingen Oost werd de eerste pijl gevonden en reden we een klein stukje offroad. We reden de rijksweg onderdoor en na wat rondspeuren in het industriegebied bij de Beneluxtunnel zaten we verkeerd. Er moest richting het Vlietland ziekenhuis gereden worden, over een leuk baggerpaadje langs de vliet. Velen bleven over het fietspad rijden, en misten zo de 1e controle.

In het sportpark Harga ging het voor velen weer even mis. De pijlen of plakband aan de palen waren toch wat verwarrend. Ook ik raakte de groep kwijt, maar vond verderop bij de Margriethal weer het spoor. Om het 100 m verder weer kwijt te zijn en te moeten keren.
Nu zag ik de pijl/lint wel en kwam langs de A20 te rijden over een heerlijk malse modderstrook. Gelukkig zag ik de laatste gasten voor me uit rijden, dus dat gaf weer moed.
In het Beatrixpark kwam ik verderop de kopgroep weer tegemoet, omdat zij nu dus blijkbaar ook op het verkeerde spoor zaten. Dus dan rij je ineens weer met de kopgroep mee, hoewel ik op dat punt ook de betreffende aanwijzing miste. Een mazzeltje dus.

Vanaf nu was het wat duidelijker en reden Aad en ik samen verder. Tussen Delft en Schiedam reden we over een pad door een weiland. Nadat Aad en ik over een hek waren geklommen en weer opstapten, zagen we pakweg 200 meter voor ons Johan rijden. Plots zagen we Johan niet meer rijden, maar lag ie languit op een bruggetje ! Zonder fiets ! Die was dus mooi in het water beland……..
De fiets bleef echter drijven, maar lag precies in het midden van de ca. 5 m. brede vliet en werd door de wind vrolijk verder geblazen. Toen zijn we even gaan mountainbikevissen….

Terwijl Aad stond te filmen en probeerde Johan over te halen om achter de fiets aan te springen (daar zijn echte vrienden tenslotte nou voor), ben ik snel het bos ingelopen op zoek naar een lange tak. Die vond ik gelukkig snel, want de tak van 1 meter lang die Johan ondertussen in zijn jatten had haalde het bij lange na niet. Vliet 5 m. breed, fiets in midden = stok van minstens 2,5 leert een snelle basisschoolsom…………..
Na wat hengelen was de fiets weer op het droge en konden wij de rit vervolgen, op jacht naar de groep die ons met verbaasde gezichten voorbij was geschoten natuurlijk.

Inmiddels reden we richting Delft / Schipluiden. Tegen de harde koude wind in, heerlijk.
Bij het nieuwe A4 traject ging het weer mis doordat we een pijl over het hoofd zagen. Een coureurrijder en ik zijn toch nog even gaan zoeken op de nieuwe A4, terwijl de kopgroep met Aad snel omkeerde en het teken weer oppikten. Die waren we dus kwijt.

De coureurrijder en ik zijn samen verder gegaan, en via de vliet tussen Schipluiden en Vlaardingen kwamen we bij de Broekpolder aan. Hier volgden we nog wat baggerpaden om vervolgens over de A20 te rijden.
Uiteraard zagen we weer een pijl op de weg die ons rechtsom om de surfplas heen leidde, dus volgden we die maar weer. Ik was nog niet zo stuk als de vorige keer, en kon het gaatje dat de coureur had gemaakt weer dichtrijden. Dankuwel grote wielen. In de kantine hoorden we dat die pijl nog van vorige week was, en we gewoon het fietspad hadden moeten volgen)…………..
De laatste kilometers gingen weer over het asfalt, waarop de coureur weer een 100 m. voorsprong kon nemen. Ik weet niet hoe dat komt, maar dat gejakker over het asfalt ligt mij echt niet. Vermoeid maar voldaan kwamen we even rond half 1 bijna samen bij de kantine aan, verwelkomd door de eerder aangekomen snellere mannen.
Aad’s I-phone met het filmpje van Johan’s avontuur ging daar al vrolijk rond…………

Bedankt weer voor de lol !
Volgende keer ben ik er sowieso niet bij, heb dan andere verplichtingen.